6e wedstrijd DHV Cup ,geluk met het weer .

Maandag, 22 juli 2024

Zondag is de 6e wedstrijd gevist van de DHV cup , als viswater stond de IJssel bij Terwolde op het programma .

De meest bezochte site de dagen voorafgaand aan deze wedstrijd was de buienradar , het veranderde continue , droog en een zonnetje, pittige buien met onweer en dan weer een mix van beide .
Uiteindelijk viel het alleszins mee , terwijl bij ons veelal de zon scheen met een lokaal buitje , ontwikkelde zich net ten noorden van ons donkere luchten gepaard gaande met onweer en veel regen .
De vangsten op de IJssel de laatste weken bestonden veelal uit kleine vis , blieken en voorns en als je geluk had een bonusvis .
Zo ook vandaag , over de aantallen niet te klagen alleen het brengt geen gewicht in de schaal .
Halverwege werd al duidelijk dat de bonusvissen het verschil zouden maken en het verschil tussen in en uitstroom en de lage en hoge nummers minimaal was .De 16 deelnemers wisten totaal 42 kilo te vangen waarvan de winnaar ruim 6 kilo , Gerard Broekman vissende op nummer 20 wist hiermee het uitstroomvak te winnen, met op de plaatsen 2 en 3 , Johan Rademaker met 3,4 kilo en Jack Linde met
ruim 3 kilo . De winnaar van het instroomvak zat op nummer 3 , Marc Roelvink wist hier 5,2 kilo te vangen , de nummer 2 in dit vak was Bas Wijnbergen met 4,5 kilo en op plaats 3 Wilco Marsman met 3,3 kilo.
De volgende wedstrijd is op zondag 28 juli en wordt gevist in de Hank.

UITSLAG