4e wedstrijd DHV Cup , we kunnen weer .

Maandag, 1 juli 2024

Zondag is de 4e wedstrijd gevist van de DHV cup , als viswater stond de IJssel bij Terwolde op het programma . Nadat de 2 voorgaande wedstrijden vanwege het hoge water geen doorgang konden vinden kon er vandaag eindelijk weer gevist worden .

De omstandigheden vielen alleszins mee , na de eerdere voorspellingen , een paar druppels regen , wat zon en een licht briesje .
De 15 vissers die zich aangemeld hadden werden middels loting verdeeld over de 2 vakken , in- en uitstroom .
Over de vangsten op de IJssel was weinig bekend omdat er door het hoge water weinig tot niet gevist kon worden dus kww , kieken wat wordt .Het bel- en approndje halverwege gaf weinig duidelijkheid ,wel veel aanbeten ,maar kleine vis en her en der een bonus winde .
De weging moest zo als altijd uitsluitsel brengen , de winnaar zat vandaag in het instroomvak ,Gerard Broekman wist op nummer 19 met ruim 7 kilo aan voorns,bliek en een enkele grote winde dit vak te winnen . Op plaats 2 was het Johan Rademaker die op nummer 15 4 kilo wist te vangen en op plaats 3 Jack Linde met 3,1 kilo. Het uitstroomvak was voor Richard Rademaker op kopstek 20 met 6,7 kilo met op de plaatsen 2 en 3 ,Herman Kliemesch met 2 kilo en Wilco Marsman met 1,6 kilo.
De volgende wedstrijd is op zondag 7 juli en wordt gevist in de Hank.

UITSLAG