3e wedstrijd DHV Cup , het valt nog niet mee .

Zaterdag, 25 mei 2024

Zondag is de 3e wedstrijd gevist van de DHV cup , als viswater was voor de Jachthaven gekozen . De omstandigheden waren prima , een heerlijk zonnetje en een licht briesje . De 15 vissers die zich aangemeld hadden werden middels loting verdeeld over de 2 vakken , botenhuis en zuivering .

De vangsten de laatste week waren uiterst wisselend , waar bij de zuivering een aardig visje gevangen werd was het bij het botenhuis schrapen . Aan ons de taak om dit te weerleggen echter was al snel duidelijk dat het vandaag ook niet mee zou vallen .
Het belrondje bevestigde dit , bij de zuivering werd op de lage nummers en op de kop wat halfwasjes en enkele grote voorns gemeld en bij het botenhuis een enkel visje . Ook werd duidelijk dat met de komst van de vele roeiers de beten compleet weg vielen en als dan 2 van deze roeiers op jou voerstek in botsing komen en er 1 omslaat kun je het wel schudden .
De weging moest uitsluitsel brengen , de winnaar zat vandaag in het vak zuivering , Ton Mulder wist een kleine 7 kilo aan mooie voorns en een enkele patte dit vak te winnen . Op plaats 2 was het Jack Linde die op de kop 4,4 kilo aan halfwasjes wist te vangen en op plaats 3  Jos Hiethaar met 2,3 kilo. Opvallend was dat de winnaar van de eerste 2 wedstrijden dit keer een 0 moest laten noteren .
Het vak botenhuis was voor Gerard Broekman met 2,1 kilo met op de plaatsen 2 en 3 Johan Rademaker met 1,9 kilo en Willem van Vliet met 1,3 kilo.
De volgende wedstrijd is op zondag 9 juni en wordt gevist in de IJssel bij Terwolde .
De webmaster gaat de komende weken genieten van een welverdiende vakantie en zal bij terugkomst een update doen van de wedstrijden die ondertussen gevist zijn .

UITSLAG