Frisse en stroeve start DHV cup

Maandag, 22 april 2024

Zondag is de eerste wedstrijd gevist van de DHV cup , zoals gebruikelijk wordt deze gevist in de jachthaven . Van de 20 deelnemers meldden zich 16 op de parkeerplaats , waaronder enkele nieuwe gezichten . Door het hoge water en het feit dat er niet gesnoeid is werd het parcours verdeeld over 2 vakken , 1 bij het botenhuis en 1 bij de zuivering .

De omstandigheden waren lastig , het was koud en een aantrekkende wind maakte het nog was frisser , gelukkig bleef het, in tegenstelling tot de voorgaande dagen ,wel droog .
Over de vangsten kunnen we kort zijn , die waren ronduit slecht . Het bel/app rondje halverwege de wedstrijd  leert dat er op beide parcoursen weinig gevangen wordt , her en der een voorntje . De weegploegen waren dan ook snel klaar , van de 16 vissers wisten er uiteindelijk 12 iets ter weging aan te bieden . De dagwinnaar werd Hans Brahim die op kop van het a-vak  in het laatste deel van de wedstrijd op 50 meter toch nog 3 bonusvissen wist te vangen , dit met een totaalgewicht van 6,7 kilo .
De nummer 2 in dit vak was Jack Linde met 860 gram en op nummer 3 Anne Marinus met 650 gram .
De vangsten in het b-vak , achter de zuivering , waren nog slechter , hier was de winnaar Wilco Marsman met 650 gram met op de
plaatsen 2 en 3 , Gerard Broekman met 550 gram en Rudi Broekman met 460 gram .
De volgende wedstrijd is op 5 mei en wordt gevist in de IJssel bij Terwolde .

Stand