Matige vangsten Hank en IJssel .

Maandag, 14 augustus 2023

Na een wel verdiende vakantie hierbij een update van de DHV cup .

Zondag 30 juli is de 8e wedstrijd gevist in de Hank . De begroeiing waar we de laatste keren veel last van hadden lijkt af te sterven .
De vangsten daarentegen veranderen ook , waar het op de Hank normaal was om grote brasems te vangen wordt er nu overwegend
voorn , winde en baars gevangen met als bonusvis de brasem.
Dat laat zich vertalen in de gewichten , op plaats 1 in het b-vak was het Herman Kliemesch met 11,5 kilo , met op de plaatsen 2 en 3 Marc Roelvink met 11,3 kilo en Anne Marinus met 6,3 kilo . Het a-vak was voor Gerard Broekman met 6,4 kilo , op plaats 2 Rudi Broekman met 4,7 kilo en op plaats 3 Geert Hiethaar met 4,2 kilo.
Afgelopen zondag is de 9e wedstrijd gevist in de IJssel bij Terwolde . De vooruitzichten waren niet goed , de vangsten op de IJssel zijn de laatste dagen bijzonder slecht . Wellicht heeft heeft het te maken met de hoge waterstand en het wisselvallige weer .
Het bleek ook nu niet best , weinig aanbeten en dus weinig vis . Rudi Broekman was de bekende uitzondering , hij wist zijn kopplaats en het feit dat hij alleen in een kribvak zat uit te buiten met enkel mooie windes kwam hij tot een gewicht van 5,3 kilo en was daarmee de winnaar
van het instroomvak,op plaats 2 was het Willem van Vliet met als bonusvis een mooie barbeel en een gewicht van 3,6 kilo en op plaats 3 in dit vak Ton Mulder met 820 gram . Het uitstroomvak was voor Jack Linde met 1,9 kilo , met op de plaatsen 2 en 3 , Bas Wijnbergen met 1,2 kilo en Herman Kliemesch met 870 gram .
De volgende wedstrijd is komende zondag en wordt gevist in de Hank.

UITSLAG