Lastige visserij op de Hank .

Dinsdag, 20 juni 2023

Zondag is de 5e wedstrijd gevist van de DHV cup , als water stond de Hank op het programma . Het weer was ,zoals al enkele weken het geval , prima , de visserij daarentegen was lastig .

Niet alleen om de vis aan het azen te krijgen maar vooral de plantengroei maakt het vissen moeilijk .
Over de hele Hank ontwikkelt zich een strook tot wel 20 meter uit de kant waar veel "onkruid " groeit, wat vooral te wijden is aan het extreem heldere water .Wat betreft de vangsten was het een wedstrijd met een wisselend beeld , waar de een met regelmaat een mooie platte wist te landen , was het voor de ander al een hele uitdaging om een visje te vangen .
Winnaar in het vak met de lage nummers was Jack Linde met ruim 20 kilo en op de plaatsen 2 en 3 ,Rudi Broekman met 11,4 kilo en
Ton Mulder met 6,2 kilo . Het vak met de hoge nummers was voor Gerard Broekman met 24 kilo , hij moest met regelmaat het water in om een vis uit de planten te halen . Op plaats 2 was het Bas Wijnbergen met 19,3 kilo en op plaats 3 Marc Roelvink met 7,3 kilo .
De volgende wedstrijd is op zondag 2 juli en wordt gevist in de IJssel bij Terwolde .

UITSLAG