5 Jeugdvissers vangen samen 7.770 gram vis.

Maandag, 5 juni 2023

Het lijkt wel topsport bij de jeugd van de Diepenveense Hengelaars Vereniging. Twee wedstrijden vissen binnen 6 dagen.

De eerste wedstrijd was in de Bergingsvijver in Nieuw Heeten. Op zondagochtend hadden 5 vissers een plek gevonden om de vijver heen. Na het start signaal was het niet lang wachten op de eerste vis. Het was een mooie ochtend met stralend weer en vis in alle leefnetten van de deelnemers. De een iets meer dan de ander, maar dat is prima.
Na 121 uur niet in wedstrijd verband te hebben gevist, moesten de vissertjes opnieuw aantreden voor een wedstrijd. Nu vond de wedstrijd plaats in de Jachthaven van Deventer.
Ook hier werd volop vis gevangen. Alle dobbers van de vissers gingen met regelmaat onder om zo een visje binnen te hengelen. Met als kers op de taart een mooi brasem van rond de 2kg. Alle kilo’s van de twee wedstrijden bij elkaar opgeteld was 7.770 gram. Een mooi prestatie van de jeugd.