Wisselende vangsten op de IJssel

Maandag, 6 mei 2024

Zondag is de 2e wedstrijd gevist van de DHV cup , wedstrijdwater de IJssel bij Terwolde .De 16 deelnemers die zich aan hadden gemeld waren ruim op tijd aanwezig voor de loting .

Het weer leek in eerste instantie slecht te worden maar in de loop van de week werden de berichten steeds beter en viel het op de wedstrijddag alleszins mee .Bij aanvang een licht buitje en daarna droog en met het windje in de rug was het prima vertoeven aan de waterkant . Wat betreft de visserij was het uitermate wisselend , waar de een de platten op de stek had was het voor de ander wachten op uberhaupt een aanbeet.
Een belrondje halverwege de wedstrijd leert dat de plaats op het parcours vandaag ook niet bepalend is , normaal is er in het voorjaar een verschil tussen de hoge en lage nummers  . De enige uitzondering hierop is de winnaar van vandaag , Wilco Marsman , hij wist net als vorige week, de kopstek  te verzilveren en met 12,5 kilo op steknummer 21 het instroomvak te winnen. Met op de plaatsen 2 en 3      Gerard Broekman  met 8,4 kilo en Ton Mulder met 4,4  kilo . De winnaar in het uitstroomvak is Rudi Broekman op steknummer 16 met een gewicht van 6,8 kilo, op de 2e plaats Johan Rademaker met 4,3 kilo en op plaats 3 Hans Brahim met 1,9 kilo .
De volgende wedstrijd is de Hemelvaartskoppel op donderdag 9 mei .

UITSLAG