Weinig vis bij seizoensafsluiting .

Woensdag, 7 december 2022

Zondag is de laatste wedstrijd gevist van het seizoen 2022 , de traditionele Sinterklaaswedstrijd . Als viswater was gekozen voor de Jachthaven noordzijde .

De vooruitzichten waren niet al te best , de vangsten waren slecht en de weersvoorspelling was 2 graden en een straffe oostenwind met een gevoelstemperatuur van min 10 .
Er melden zich maar liefst 17 vissers aan de waterkant , die het geluk hadden dat ze de wind in de rug hadden en door de lagere waterstand redelijk in de luwte konden zitten . Over de wedstrijd kunnen we kort zijn , weinig tot geen aanbeten , alleen op de lage nummers enkele voorntjes van een gram of 20 . Het hoogtepunt was dan ook de bekende rondgang met de borrel halverwege de wedstrijd.
Om 13 uur klonk het eindsignaal en kon de weegploeg aan het werk . Op de nummers 5 t/m 17 is geen enkele vis gevangen , enkel op de eerste 4 nummers van het parcours werden enkele visjes ter weging aangeboden .
De prijsuitreiking was in het clubgebouw van de DSV , waar onze voorzitter de kachel had opgestookt en de ballen gehakt waren opgewarmd .
De prijzen bestonden uit bonnen van Hengelsportplace , die opgewaardeerd waren , waarvoor onze dank en pakken speculaas en natuurlijk chocoladeletters .
De winnaar van deze wedstrijd ving maar liefst 140 gram en was Herman Kliemesch met op plaats 2 Geert Hiethaar met 120 gram en
op de plaatsen 3 en 4 Johnny Brahim en Willem van Vliet met 110 en 80 gram .
De volgende wedstrijd is de opening van het nieuwe seizoen , de Paaswedstrijd op zaterdag 8 april .