Plaatselijk veel vis bij Hemelvaartskoppel

Zaterdag, 28 mei 2022

Donderdag is de traditionele Hemelvaartskoppel gevist in de Hank . Er hadden zich 9 koppels aangemeld voor deze wedstrijd die eindelijk weer op de daarvoor bestemde dag gevist kon worden . Mede door de inzet van de inmiddels bekende tractor met platte wagen was eenieder tijdig en uitgerust aan de waterkant gekomen .

De stekken waren ruim uitgezet waardoor het lastig was om de buren in de gaten te houden , gelukkig was er voldoende publiek om de vangsten aan in kaart te brengen .
Dat leert dat er al vrij snel grote platten gemeld worden op de lagere nummers .
Op de hoge nummers blijft het stil , maar goed , de wedstrijd duurt 6 uur en het kan alle kanten nog op .
Een belronde rond 12 uur wijst uit dat er enkele koppels zijn die aanstalten maken om een 2e net in het water te gooien , wat er op duidt dat er toch aardig gevangen wordt . Hoe anders is het bij verschillende andere koppels waar zich een enkele verdwaalde platte laat vangen .
Na de weging blijkt dat het koppel Rudi en Gerard Broekman op steknummer 3 de wedstrijd wint met 45 kilo en op gepaste afstand op plaats 2 de heren Hans Esselink en Ton Mulder met 27 kilo en op de 3e plaats Scot en Marc Roelvink met ruim 25 kilo .