Slechte vangsten op de Jachthaven .

Zaterdag, 28 mei 2022

Zondag is de 3e wedstrijd gevist om de DHV cup , het wedstrijdwater was net als 2 weken geleden de Jachthaven. Er waren 2 afmeldingen , dus 12 vissers die de strijd met elkaar aangingen . De omstandigheden waren prima , een zonnetje en een matig windje .

Gezien de resultaten van 2 weken geleden lag de voorkeur bij eenieder op een plekje op de hogere nummers.
Een inventarisatie halverwege de wedstrijd leert dat de vangsten tegenvallen en in geen verhouding staan met de vorige wedstrijd , de meesten hebben nog zelfs nog geen beet gezien .
De weging na 4 uurtjes vissen wijst dan ook uit dat het een hele strijd was om überhaupt maar een visje te vangen .
De winnaar kwam dit keer uit het vak met de lage nummers , Willem van Vliet wist met ruim 8 kilo het vak te winnen , op plaats 2 was het Rudi Broekman met bijna 2 kilo en als 3e Ge Duchatteau met 120 gram .
Het andere vak werd gewonnen door Ton Mulder die het laatste half nog 2 platjes wist te vangen met een gewicht van bijna 3 kilo , op de
2e plaats was het Jack Linde met ruim 2 kilo en op plaats 3 Luc Mulder met 3 grondels en een gewicht van 30 gram .
De volgende wedstrijd is op zondag 12 juni en wordt gevist in de IJssel bij Terwolde .

Uitslag