Een wedstrijd van uitersten

Woensdag, 11 mei 2022

Zondag is de 2e wedstrijd gevist van de DHV cup , plaats van handeling , de Jachthaven . Met 1 afmelding verzamelen zich 13 vissers aan de waterkant welke na loting verdeeld werden over 2 vakken . De omstandigheden waren prima , een zonnetje en een kabbeltje op het water.

Het eerste uurtje was het rustig , her en der een visje .Een tussenbalans halverwege de wedstrijd leert dat de vis zich gemeld heeft op de hoge nummers . Op de lage nummers is het volledig stilgevallen . De strijd is ontbrandt en het zijn Ton Mulder en Gerard Broekman die slag om slag grote brasems aan de kant weten te krijgen . De weging moet uitwijzen wie er de vakwinnaar wordt . Het is uiteindelijk Ton Mulder die met bijna 33 kilo wint , op de 2e plek Gerard Broekman met 32 kilo en als 3e Marc Roelvink met bijna 24 kilo. In het vak met de hoge nummers wordt totaal ruim 100 kilo vis gevangen , in het vak met de lage nummers is dit totaal 7 kilo . In dit vak was de winnaar Bas Wijnbergen met ruim 3 kilo, op plaats 2 Herman Kliemesch en 3e Luc Mulder met 1,5 kilo .
De eerstvolgende wedstrijd staat gepland op zondag 22 mei en zal wederom gevist worden in de Jacht haven.

STAND