Mooie windes op de IJssel.

Donderdag, 30 september 2021

Afgelopen zondag is de 7e wedstrijd gevist om de DHV cup , plaats van handeling de IJssel bij Terwolde . De weersvooruitzichten waren prima en ook de berichten over de vangsten op de IJssel waren hoopgevend . Geert Hiethaar was jarig en had voor iedereen een heerlijke appelkoek meegenomen , de IJssel gaf hem een grote winde van bijna 2,5 kilo kado voor zijn verjaardag .

Een tussenbalans halverwege de wedstrijd leerde dat het nog niet echt meeviel , wat kleine voorns enkele
brasems en een paar mooie windes. De weging na de wedstrijd bracht voor de winnaar in het instroomvak
Ton Mulder ruim 8 kilo op de weegschaal , de 2e plek was voor Bas Wijnbergen met bijna 6 kilo .
Het uitstroomvak had als winnaar Gerard Broekman met 7 kilo en op de 2e plaats Rob Wieffering met bijna 5 kilo .
Met nog 2 wedstrijden te gaan , die beide gevist worden op de Jachthaven , wordt het toch nog spannend aan kop van het
klassement . Het zag er naar uit dat Marc Roelvink al voortijdig de strijd had beslist maar door enkele mindere resultaten moet hij
nog stevig aan de bak . Ook de strijd om de overige podiumplaatsen is nog uitermate spannend .
De volgende wedstrijd is op zondag 10 oktober .

STAND