Gait Preuter Clubdag 2023

Maandag, 4 september 2023

Tijdens een zon overgoten Gait Preuter clubdag met 30 deelnemers, waaronder 3 jeugdleden,kunnen we terugzien op een zeer geslaagde en gezellige dag. De deelnemers die in de vroege ochtend zich deels bepakt en bezakt te voet richting de verzamelplaats begaven,werden al rap gevolgd door de deelnemers die zich lieten vervoeren door Anne Marinus, middels tractor en platte wagen.

De week voorafgaand aan de clubdag hadden leden van het bestuur en enkele vrijwilligers al de nodige voorbereidingen getroffen om al maaiende en snoeiend een begaanbaar looppad, een verzamelplaats en visplekken te realiseren.
De plaatsnummers werden vooraf al uitgezet, de enveloppen van een deelnemerskaart en consumptiemunten voorzien.
Nadat alle deelnemers waren voorzien van hun plaatsnummers konden zij hun visplek inrichten en werd met een fluitsignaal om klokslag acht uur  het startsignaal gegeven .

Het bel- en approndje  halverwege de wedstrijd wees uit dat de vangsten nog niet meevielen , wat kleine vis en een enkele brasem.
Toen dan ook om exact 12.00 uur het eindsignaal van het einde van de wedstrijd klonk, bleek dat ook nu maar weer eens dat de visvangsten tijdens wedstrijden tot anders uitvallen dan als men alleen aan de waterkant zit .
De weegploegen waren dan ook snel klaar ,van de 30 deelnemers wisten 26 deelnemers hun vangsten aan te bieden , de overige 4 bleven helaas met lege handen.Met de 30 vissers is een kleine 60 kilo gevangen.

Na het ochtendgedeelte werd de in de middag overgegaan tot het meer ontspannende gedeelte van de clubdag in het  clubhuis van de Deventer Scheidsrechters Vereniging aan de Keurkampstraat te Deventer.
Daar werd een ieder voorzien van een lunch ( broodjes ham, kaas, gehakt en soep ) en konden de consumptie munten verzilverd worden voor wat drankjes . Ook was er weer gezorgd voor een goed gevulde prijzentafels voor zowel de wedstrijd als voor de gehouden verloting.
De winnaar van de clubdag is dit jaar Ton Mulder met een gewicht van 8,3 kilo , op plaats 2 Michel Berends met 6,2 kilo en op nummer 3
Gerrit de Vries met 5,8 kilo .

De winnaars van de in ontvangst genomen prijzen van de wedstrijd en de verloting konden allen met een tevreden gevoel huiswaarts keren en samen de organisatie weer terug kijken op een geslaagde Gait Preuter clubdag 2023.

Tot slot dankt het bestuur Hengelsportplace.NL voor de opwaardering van de cadeaubonnen en de overige ter beschikking gestelde goederen als sponsoring beschikbaar gesteld van de winnaars en verlotingsprijzen,de vrijwillige barmedewerking door Erik als vrijwilliger van de DSVenO die geweldig geholpen heeft deze dag en alle leden en bestuursleden die op welke wijze dan ook hebben bijgedragen aan het welslagen van deze Gait Preuter Cludag 2023 .

UITSLAG