Gait Preuter Clubdag 2020

Woensdag, 9 september 2020

De Gait Preuter clubdag kende dit jaar een boven verwachting aantal deelnemers en kunnen we terugzien op een zeer geslaagde en gezellige clubdag. Er waren 28 deelnemers die in de vroege ochtend zich, grotendeels bepakt en bezakt te voet of met de platte wagen en tractor volgeladen, zich lieten vervoeren door Anne Marinus naar de over van de Munnikenhank.

Ruim voor de klok van 07.00 uur geslagen had konden alle deelnemers hun plaatsingsbewijs uit het klaar staande weegnet halen en aansluitend hun hun visplek gaan inrichten.
De avond voorafgaand aan de clubdag hadden de wedstrijdcommissieleden al de plaatsnummers uitgezet en de enveloppen van een plaatsnummer en consumptiemunten voorzien. De munten bedoeld om nadien in het clubhuis van de Deventer Scheidsrechters Vereniging & omstreken een gezamenlijke lunch te gebruiken, de prijswinnaars te huldigen en een goed opgezette verloting te gaan houden.
Nadat in de vroege ochtend de verwachtte donkere wolken wegbleven en bij helder weer de visplekken in gereedheid werden gebracht kon om klokslag 08.00 uur het startsignaal gegeven worden en kon onder, tijdens de gehele dag, gunstige weersomstandigheden door de diverse deelnemers getracht om menig visje uit het water te hengelen.
Maar niet alles is vooraf al bepaald is het geluk en de kunde bij de één ruimer voorhanden dan bij de ander. Zo bleek dat na het eindsignaal ook dit jaar maar weer eens dat de visvangsten tijdens wedstrijden nogal eens verschillend kunnen uitvallen. Zo ook bij deze clubdag waar de vangsten erg uiteenlopend te noemen waren.
Van de 28 deelnemers wisten 13 deelnemers hun vangsten aan te bieden aan de weegploegen en de andere 15 bleven helaas met lege handen het nakijken te hebben en een reeds opgedroogd net.

Er werd in totaal door de deelnemers in totaal 88,166 kilogram op de weegschalen gelegd.
Evenals afgelopen jaar kende deze uitvoering van de Gait Preuterclubdag een andere winnaar dan het afgelopen jaar en werd de nieuwe clubkampioen voor 2020:

Winnaar van de Gait Preuter clubdag 2020 met 14.850 kilogram: Chris Geertsema.

Na het ochtendgedeelte werd de in de middag overgegaan tot het meer ontspannende gedeelte van de clubdag in het prachtige clubhuis van de Deventer Scheidsrechters Vereniging aan de Keurkampstraat te Deventer.
Daar werd een ieder voorzien van een lunch ( broodjes ham, kaas, kroket ) en een keuze uit twee overheerlijke soepen gemaakt door Jack Linde en konden de consumptie munten verzilverd worden voor wat drankjes. Ook was er weer gezorgd voor een goed gevulde prijzentafels voor zowel de wedstrijd als voor de gehouden verloting.

De winnaars van de in ontvangst genomen prijzen van de wedstrijd en de verloting konden allen met een tevreden gevoel huiswaarts keren en samen de organisatie weer terug kijken op een geslaagde Gait Preuter clubdag 2020.

Tot slot dankt het bestuur Hengelsportplace.NL voor de opwaardering van de cadeaubonnen en de mooie hengels en overige goederen die zij beschikbaar hadden gesteld van de winnaars en de beschikbaar gestelde prijzen voor de verloting.
De vrijwillige barmedewerking door Ans en Rob van Zutphen vrijwilligers van de DSVenO die geweldig geholpen hebben deze dag.
Alle leden en bestuursleden die op welke wijze dan ook hebben bijgedragen aan het welslagen van deze Gait Preuter Cludag 2020, dank daarvoor en tot 2021 in het jaar van ons 70 jarig bestaan.

Voor een sfeerimpressie , bekijk de foto's

De uitslag:

1Chris Geertsema 14.850