4 op een rij voor Gerard Broekman

Woensdag, 16 oktober 2019

Gerard Broekman is zondag voor het 4e jaar op rij winnaar geworden van de DHV cup. Voor deze laatste wedstrijd was er nog een kans dat Marc Roelvink gelijk zou komen in puntental ,echter het verschil in gewicht bedroeg bijna 100 kilo. We hebben dit seizoen gevist met 13 deelnemers , wat aanzienlijk minder wasdan vorig seizoen. De oorzaak hiervoor was divers , vergrijzing , medisch en overvolle agenda’s.

Er is gevist in de IJssel bij Terwolde , de Hank en de Jachthaven . Opmerkelijk is dit jaar de hoge eindgewichten met 4 vissers rond de 100 kilo en als uitschieter de bijna 200 kilo van Gerard Broekman . De verklaring hiervoor zijn de vangsten op de Hank , dit prachtige water liet zich dit jaar van zijn beste kant zien met mega brasems , grote windes en als verrassing vele mooie giebels.De echte spanning van de competitie zat hem in de plaatsen 2 , 3 en 4 , hier was het hele seizoen stuivertje wisselen waarbij de laatste wedstrijd duidelijkheid moest verschaffen wie op het erepodium mocht plaatsnemen . Door zijn 1e plaats in de laatste wedstrijd wist Ton Mulder de 2e plaats in het eindklassement veilig te stellen , met op nummer 3 Anne Marinus en op 4 Marc Roelvink,zij beiden troffen het niet met de plaatsloting zondag , ze moesten plaats nemen op de nummers 10 en 11 , een kribvak waar het hele seizoen matig tot slecht gevangen is . De prijsuitreiking vond zo als te doen gewoonlijk plaats in het clubgebouw van de DSV, waar onder het genot van enkele consumpties en een balletje gehakt de wisselbeker en de eindprijzen werden uitgereikt. De prijzen bestonden dit jaar uit bonnen van de Keurslager en Hengelsportplace . Bij deze sfeervolle gebeurtenis hebben we afscheid genomen van Ge Duchatteau als wedstrijdcommissielidvan de DHV cup , hij gaat zich richten op een nieuw op te zetten competitie voor seniorleden welke gevist zal worden op de dinsdagmorgen. Informatie hierover , alsmede over de DHV cup kunt u volgen op onze website en via facebook.

EINDSTAND