Gait Preuter Clubdag 2019

Dinsdag, 3 september 2019

Ook in 2019 hebben we weer de Gait Preuter clubdag georganiseerd waarvoor in eerste instantie 22 leden zich hadden aangemeld en welke in het teken van gezelligheid en een ontspannende dag vissen, aan de Munnikenhank zou komen te staan. Ware het niet dat al vroeg in de ochtend Leo Mol thuis niet te bereiken was door zijn vismaat Jan Mulder. Er werd in aanloop van de eerste paar uren alsnog rekening gehouden worden dat Leo nog zou kunnen komen. Echter na aanvang van de wedstrijd bereikte ons het droevige nieuws dat Leo Mol in de nacht van zaterdag op zondag ons was ontvallen. Een bericht wat bij velen van ons wel enige gevoelens teweeg hebben gebracht van het verlies van een sympathieke vismaat.

De enveloppen, met plaatsnummers en consumptiemunten, waren al een avond van te voren door Jack Linde dichtgeplakt en konden de volgende ochtend Anne Marinus samen de trakker met aanhanger en de plaatsnummers aan de waterkant in gereedheid brengen. Tijdig de aanhanger volgeladen met de benodigde visatributen, voor hen die deze zware last niet kon dragen en toch ook wel wilden deelnemen aan de clubdag. Zo waren bijna alle deelnemers voor de afgesproken tijd van 07.00 uur aanwezig om welkom te worden geheten en om hun plaatsbewijzen in ontvangst te kunnen nemen.
Na visplekken in gereedheid te hebben gebracht kon om klokslag 08.00 uur het startsignaal gegeven worden en kon onder gunstige weersomstandigheden die ochtend door de diverse deelnemers getracht om menig visje uit het water te hengelen.
Maar zo als dat nu eenmaal gaat is het geluk en de kunde bij de één ruimer voorhanden dan bij de ander. En bleek na het eindsignaal dat over het algemeen de visvangsten tijdens wedstrijden nogal eens verschillend kunnen uitvallen. Zo ook bij deze clubdag waar de vangsten erg uiteenlopend te nomen waren.
De winnaar met 21 kilo, er werden ook nog 7 giebels gevangen, wat niet vaak is voorgekomen, een paar mega grote windes, maar helaas ook 8 deelnemers die de gehele ochtend naar een drijvend dobbertje of topje van hun feeder hebben zitten turen en helaas niets hebben gevangen.
Vermeldenswaardig is het wel dat de winnaar van de Gait Preuter clubdag 2019 niet de winnaar was van afgelopen jaar was en dus een opvolger zich clubkampioen moet noemen.
De winnaar van de Gait Preuter clubdag 2019 is Gerard Broekman met ruim 20 kilo ,2e is Fouad Saadan met bijna 9 kilo en derde Rob Wieffering met ruim 7 kilo.
Na het inspannende gedeelte van de ochtend werd de dag voortgezet met het ontspannende gedeelte in het prachtige clubhuis van de Deventer Scheidsrechters Vereniging aan de Keurkampstraat te Deventer.
Daar werd een ieder voorzien van een lunch ( broodjes ham, kaas, kroket ) en een keuze uit twee overheerlijke soepen gemaakt door Jack Linde en konden de consumptie munten verzilverd worden voor wat drankjes. Ook was er weer gezorgd voor een goed gevulde prijzentafels voor zowel de wedstrijd als voor de gehouden verloting.
De prijzen voor de winnaars van de wedstrijd en verloting konden allen goed geluimd huiswaarts keren en de organisatie weer terug kijken op een geslaagde dag.
Tot slot dankt het bestuur Hengelsportplace.NL voor de opwaardering van de cadeaubonnen van de winnaars en de beschikbaar gestelde prijzen voor de verloting.
De vrijwillige barmedewerker, Theo Koebrugge, van de DSVenO die geholpen heeft deze dag.
Alle leden en bestuursleden die op welke wijze dan ook hebben bijgedragen aan het welslagen van deze Gait Preuter Cludag 2019.
Een sfeerimpressie vind u in het fotoalbum.

UITSLAG