Grote windes op de IJssel

Dinsdag, 6 augustus 2019

Zondag is de 8e wedstrijd gevist om de DHV cup , plaats van handeling was de IJssel bij Terwolde . Het beloofde een prachtige dag te worden , weinig wind , zonnetje en een graad of 20. De vangsten waren over het hele parcours vrij wisselend , waar de een de hele ochtend“in de vis “ zat ,moest de ander zwoegen om een visje te verschalken . Vooral tussen de kribben in het midden van het parcours , met name krib 10 -11 ,was het lastig , zo had Gerard Broekman op nummer 11 slechts 1 baarsje van 15 gram. De stekken aan het begin en het eind leverden de meeste vis op , vooral kleine brasems , kolblei en enkele prachtige grote windes . De algeheel winnaar zat op nummer 17 , Mark Roelvink met bijna 9 kilo , de winnaar op de uitstroom zat in hetzelfde kribvak op nummer 16 , Ton Mulder met 7,5 kilo. De volgende wedstrijd staat gepland op 18 augustus en zal worden gevist in de Hank.

UITSLAG                                  STAND