12e Dorpenjeugdviswedstrijd zondag 7 juli 2019

Donderdag, 11 juli 2019

Het was ook dit jaar een geslaagd evenement, waarvoor 37 kinderen werden opgegeven en alwaar voorafgaand aan de opening bleek dat er uiteindelijk 30 aanwezig waren en hebben deelgenomen. Vanwege het plotselinge overlijden van Henk Koeslag, bestuurslid van Sportvisserij Oost Nederland, Rayon 2 voorzitter en bestuurslid van de HSV Bathmen werd eerst gepast een minuut stilte gehouden. Vlot daarna konden de plaats nummers uitgereikt worden aan de deelnemers en werden de vismaterialen uitgestald om vanaf 09.30 uur te mogen beginnen aan de wedstrijd.

Het beloofde een goede dag te worden om een visje te vangen, want al vrij snel werden de eerste vreugde uitingen al gehoord vanaf de waterkant bij het binnenhalen van een vis.
Ook de weergoden waren de deelnemersgoed gemutst en ook de inwendige mens werd op tijd voorzien van wat lekkers en drinken op de visplekken. De fotograaf werd zo in de gelegenheid gesteld om mooie plaatjes te schieten en gelukkig heeft de aanwezige EHBO-er, rustig zittend op nabije afstand kunnen genieten van de omgeving en hoefde geen hulp bij een ongelukje te verlenen.
Klokslag 11.30 uur klonk het eindsignaal en konden de controleurs de eindbalans per groep opmaken en de overige commissie leden aan het werk zetten om vast te stellen wie uiteindelijk de winnaars waren geworden van hun categorie.
Na op een snelle en correcte wijze de Drostenkampvijver schoon en opgeruimd achtergelaten te hebben was het tijd om in het Restaurant van Tijenraan te verzamelen en aldaar in afwachting van de prijsuitreiking alle deelnemende kinderen te voorzien van patat frites en drinken.
Rond de klok van 12.30 uur was het dan zover en konden de prijswinnaars bekend gemaakt worden.
In de jongste categorie 0 t/m 9 jaar waren dat:
1. Wietse ToornemanBathmen 277 cm
2. Tijn BerendsDiepenveen 175 cm
3. Nakita van MaasbommelHolten-Markelo 102 cm
Grootste vis: Wietse Toorneman Bathmen 22 cm

In de middelste categorie 10 t/m 13 jaar waren dat:

1. Demi JansenBathmen 666 cm
2. Wesley BroekmanRaalte 514 cm
3. Céline DamsRaalte 436 cm
4. Dylan KruitBathmen 362 cm
5. Zoë JansenBathmen 269 cm
Grootste vis: Jarno ToornemanBathmen 57 cm