Plaatselijk veel vis op de Hank

Zondag, 2 juni 2019

Hemelvaartsdag is er weer de traditionele koppelwedstrijd gevist. De eerste vooruitzichten waren niet best , er werd regen verwacht en de vangsten de laatste weken waren slecht. Toch hadden zich 10 en een half koppel zich aangemeld voor deze wedstrijd . Er was een tractor met platte wagen geregeld om de wat minder mobiele vissers aan de waterkant te krijgen .

De wedstrijd laat zich in weinig woorden samenvatten , het weer viel mee met af en toe wat lichte motregen , de vangsten waren over het gehele parcours uiterst wisselend , waar de een bij regelmaat een mega platte wist te vangen werd het voor anderen een lange zit zonder enige aanbeet. Na 6 uur vissen kon de wedstrijdcommissie de balans op gaan maken en de vangsten in kaart brengen . De winnaars dit jaar zijn het koppel Frans Harmelink en Ton Mulder met een gewicht van bijna 34 kilo , waarbij moet worden opgemerkt dat alle vis is gevangen door 1 van de vissers en zijn koppelmaat nu nog zit te wachten op een visje. De 2e plek was voor het koppel met de meeste dienstjaren aan de waterkant , Leo Mol en Jan Mulder met 19 kilo en als 3e zijn geëindigd de debutanten aan onze waterkant , Tim ter Beek en Patrick Schurink met een gewicht van ruim 18 kilo bestaande uit 7 brasems van gemiddeld meer dan 2,5 kilo per stuk. Ook volgend jaar staat deze wedstrijd weer op de kalender en zal dan worden gevist in de IJssel.

Uitslag

1. Frans Harmelink – Ton Mulder 33.860
2. Leo Mol – Jan Mulder 18.890
3. Tim ter Beek – Patrick Schurink 18.210