Wisselende vangsten bij 2e wedstrijd DHV cup

Maandag, 13 mei 2019

Ook de tweede wedstrijd om de DHV cup 2019 kenmerkt de uitslag zich met zeer wisselende vangsten, na een mooie ochtend te hebben vertoefd aan de IJssel te Terwolde. Met 12 aanwezige, van de 13 in de competitie deelnemende leden, werd er net voor 07.00 uur geloot en konden de deelnemers hun plaatsen gaan inrichten om alvorens om 08.00 uur de wedstrijd aan te vangen.

Het was voorafgaand aan de wedstrijd een koude nacht geweest, hetgeen ook aan de eerste vangsten wel bleek en waar enkelen zelfs lang moesten wachten om de eerste aanbeten te kunnen registreren.
Na vier uur te hebben gevist en het eindsignaal te hebben laten klinken kon Gerard Broekman de weegschaal en weegklok opstellen langs de wedstrijdplaatsen en de gevangen hoeveelheden vis te laten weten en de vangsten te notuleren.
Het bleken de hogere nummers en de oneven nummers die er deze ochtend uitschoten met de behaalde vangsten en voor enkelen van de wedstrijdvissers was het een lange zit, met weinig of zelfs in het geheel geen gevangen vis.
Met uitzondering was Fouad Saadan de winnaar met 16.370 gram aan vis.
Volgende wedstrijd staat gelukkig dan ook gepland voor over twee weken en proberen de wedstrijdvissers het dan in de nevengeul naast het botenhuis van Roei- & Zeilvereniging Daventria aan de Rembrandtkade.

UITSLAG                                                        STAND