Sinterklaaswedtrijd 2018

Zaterdag, 8 december 2018

Het is zondag 2 december 2018 alwaar 12 leden hadden besloten om deel te gaan nemen aan de jaarlijkse Sinterklaaswedstrijd van de DHV. Welke tevens de laatste reguliere wedstrijd is van het jaar

Op één na waren alle deelnemers, diegene die het dichts bij de parkeerplaats woont……..., aanwezig op de parkeerplaats, nabij het botenhuis van Daventria, om aldaar staand in een miezerige regenbui af te wachten om een plaatsbewijs na loting toegewezen te krijgen.
Klokslag 09.00 uur klonk het fluitsignaal om te mogen beginnen aan de wedstrijd en het bleek na een uur al dat het moeizaam zou gaan worden om de vissen aan hun schubben te komen. Na een twee uur te hebben getuurd naar en top van zijn feeder, die stil en onbeweeglijk bleef liggen, ging de wedstrijdleiding maar eens de plaatsingsbordjes ophalen en om meteen maar eens te gaan inventariseren wie er wel vis had gevangen.
Na zijn rondje gemaakt te hebben bleken de vissen zich verschanst te hebben bij de plaatsen 1 t/m 5 en kwamen ze gedurende de gehele morgen ook niet meer van die plek af.
Met uitzondering van een koppel zwanen, die zich tegoed deden aan casters van de voorzitter, hebben de overige 7 deelnemers op de plaatsen 6 t/m 12 enkel nog een uitgelaten hond op visite gehad, Scot Roelvink wat belangstellende familie en heeft Patrick wat aanbeten gemist omdat hij lag te slapen.
Na voor de meesten 4 uren achtereen te hebben gevist en Marcel en Gé na 3.5 uur als kwartiermakers reeds eerder de weg naar het clubhuis hadden ondernomen, kon er gewogen worden en bleken de vangsten inderdaad alleen bij de deelnemers op de plaatsen 1 t/m 5 te zijn blijven steken.
Een voordeel voor de weegploeg is het dan wel dat zij ook tijdig konden afreizen naar het clubgebouw van de Deventer Scheidsrechters Vereniging alwaar de deelnemers een heerlijk kopje verse koffie, een drankje en bal gehakt kregen aangeboden om alvorens over te gaan om de prijswinnaars van de Sinterklaaswedstrijd 2018 hun beloning in ontvangst te laten nemen. De waardebonnen die zij in ontvangst mochten nemen van Hengelsportplace.NL werden door onze sponsor met een substantiële verhoging voorzien. Waarvoor dank.
Tot slot werden alle deelnemers ter afsluiting voorzien van een speculaascake en chocoladeletter en kunnen we ondanks de matige weersomstandigheden en voor een beperkte groep deelnemers de teleurstelling van niets te hebben gevangen, toch weer terugkijken op een gezellig samenzijn. Hopelijk komend jaar met nog meer deelnemers en dan ook wat betere vangsten.

De foto's zijn terug te vinden op de fotopagina

De einduitslag:

1. Willem van Vliet 8.300 gram