Geslaagde Gait Preuter clubdag 2018

Woensdag, 5 september 2018

Mooi weer, veel deelnemers en goede visvangsten stonden garant voor een geslaagde Gait Preuter clubdag 2018.

Mede dankzij de bereidwilligheid van de boerin Annette Harberink om ons toestemming te verlenen om met een tractor en platte wagen door de weilanden te mogen rijden en het verplaatsen van haar grazende koeien naar de Keizersweide, was er voor de wedstrijdcommissie eveneens een mogelijkheid om alle leden die moeilijk ter been zijn in de gelegenheid te stellen om weer deel te kunnen nemen aan de Gait Preuter clubdag.

Ons bestuurslid Anne Marinus ( Hengelsportplace.nl ) was genegen om met tractor en platte wagen de slecht ter been zijnde deelnemers en hun vismaterialen te verplaatsen naar de hank. Maar ook voor hen die wel konden lopen, maar hun vismaterialen wegens omstandigheden moeilijk konden verplaatsen werd de mogelijkheid geboden om hun vismaterialen naar de hank te laten rijden.
Mede door dit initiatief en bereidwilligheid van Anne konden wij 30 deelnemers inschrijven en deel laten nemen aan de Gait Preuter clubdag.

Nadat in het afgelopen jaar met 20 deelnemers er geen winnaar uit de wedstrijd naar voren kwam vanwege geen visvangsten! Was het dit jaar voor de meesten wel goed vertoeven aan de Munnikenhank , waarvan het water tot een bedenkelijk lage waterstand was gezakt. Hetgeen wel mooie visstekken opleverde overigens.

Klokslag 08.00 uur werd het beginsignaal afgegeven en kon er gevist worden om de fel begeerde wisselbeker en alle mooie prijzen die er lagen te wachten op de prijzentafel in de clubhuis van de Deventer Scheidsrechters Vereniging en Omstreken. In den beginne was het behoorlijk stil aan de waterkant en werden er sporadisch enkele vissen gevangen. Maar naar verloop van tijd wist menig deelnemer dan toch de juiste stekken te hebben gevonden en werd er menig voorn, karpertje en brasem gevangen. Helaas waren er ook 3 deelnemers die geen enkele vis wisten binnen te halen. Toen om 12.00 uur het eindsignaal had geklonken konden de weegploegen de scores noteren en een ieder zich verplaatsen naar het clubhuis van de DSVeno, om aldaar gebruik te gaan maken van een gezamenlijke lunch. Heerlijke tomaten- en groentesoep gemaakt door Jack Linde en broodjes kaas-, ham en kroket vonden gretig aftrek na een ochtend vissen. Na verkoop van loten ten behoeve van een verloting kon rond de klok van 14.00 uur de winnaar van de Gait Preuter clubdag bekend gemaakt worden en de overige ranglijst en prijzenwinnaars.

Winnaar van de Gair Preuter clubdag 2018 was Ton Mulder ( Olst ) en tweede plaats Jack Linde en derde plaats Fouad Saadan. Voor de eindrangschikking verwijs ik u graag naar elders op de website.
Na een gezellige dag en prima organisatie hopen we komend jaar weer op een grote opkomst en misschien nog meer deelnemers. Onze dank gaat dan ook uit naar Anne Marinus, de wedstrijdcommissie en Geke Vergeer (barbezetting DSVeno) en onze sponsor

www.hengelsportplace.nl
Randerpad 2