Dorpen jeugdviswedstrijd 2018

Woensdag, 11 juli 2018

De 11e Dorpenjeugdviswedstrijd welke werd gehouden op zondag 8 juli was een geweldig succes. Een stralende zon, een klein beetje wind die zorgde voor een kabbeling op het water en 34 kinderen in de leeftijd van 6 t/m 17 jaar die een mooi plekje toebedeeld hadden gekregen aan de prachtige vijvers van de Drostenkamp te Raalte

Al ruim voor de klok van 08.45 uur waren er al een groot aantal deelnemende kinderen, met hun begeleiders, ouders of grootouders aanwezig op de verzamelplaats achter het Carmel College nabij de Drostenkampvijvers.

Na te zijn verwelkomd en de laatste instructies te hebben aangehoord, konden de plaatsnummers aan de betreffende HSV begeleiders meegegeven worden en konden de deelnemers hun visplaats innemen en alles installeren om vervolgens vanaf 09.30 uur te beginnen met de viswedstrijd.

Al snel werden door sommige vissers enkele mooie vangsten binnengehaald en was er geen tijd om de verstrekte zak met snoep en drinken aan te vallen, maar geconcentreerd blijven turen naar je dobbertje en hopen dat die grotere vissen gehaakt konden worden.

Na ongeveer een uur gevist te hebben bleek het voor de jongste groep vissers ( 6 t/m 9 jaar ) wat moeilijker om een visje te vangen en hadden de oudste groep wel het geluk of kennis om een visje te vangen.

Om exact 11.30 uur klonk het eindfluitsignaal ( Bjorn Kuipers had het niet beter kunnen doen ) door de wedstrijdleiding en konden de controleurs de aantallen gevangen ”centimeters” vissen bij elkaar optellen en konden de kinderen hun visspullen opbergen en aanstalten maken om zich naar de prijsuitreiking te verplaatsen. Welke dit jaar weer als vanouds plaats kon vinden in het sportcafé van Tijenraan.

In het prachtige nieuwe sportcafé van Tijenraan werden de deelnemers, door enkele leuke dames van de bediening voorzien, van drinken en patat friet.

Toen de patat frites en drinken zo goed als verorbert waren kon de wedstrijdcommissie, na de standen van het vissen te hebben geordend en uitgezocht, de winnaars van de 11e Dorpenjeugdviswedstrijd bekend maken.

Zo waren er prijzen voor wie de meeste centimeters vis hadden gevangen, wie de grootste vis hadden gevangen en welke vereniging de wisselbeker voor het dorpenklassement dit jaar had binnengehaald.

Voor de Dorpenjeugdviswedstrijd waren dit jaar de winnaars:

Leeftijdsgroep 0 t/m 9 jaar

Diepenveen 7 punten
Holten-Markelo 9 punten
Bathmen 9 punten

Ten slot werden alle deelnemers, controleurs, die op welke wijze dan ook hebben geholpen en de vrijwillige EHBO-ers en de fotograaf, bedankt.
Werden de sponsors Sportvisserij Oost Nederland en Hengelsportplace.nl bedankt voor de bijgedragen subsidie.
En nogmaals de dames van Sportcafé Tijenraan voor de prettige bediening en voor het beschikbaar stellen van het sportcafé.
De commissie Dorpenjeugdviswedstrijd hoopt dat alle kinderen en zo mogelijk ook van meer Sallandse HSV-en, Rayon 2 HSV-en het komende jaar gaan deelnemen aan de 12e keer dat de Dorpenjeugdviswedstrijd wordt georganiseerd.

De organisatie