De competitie is weer begonnen

Donderdag, 3 mei 2018

Zondag 29 april was de aftrap van de strijd om de DHV-cup.

Deze werd gevist in de IJssel bij Terwolde. Dit jaar kwamen er bij de eerste wedstrijd 12 deelnemers. Aangezien er mensen op vakantie waren zal dat later dit seizoen meer worden. Dit jaar met een nieuw puntensysteem wat bekend is van de meerdaagse wedstrijden. Dat betekent dat de beide vakwinnaars 1 punt krijgen. Wordt je 2e in het vak dan krijg je 2 punten. Vang je niets dan krijg je 15 punt. Ben je niet aanwezig dan worden het 25 punten. Gerard Broekman en Anne Marinus wonnen allebei hun vak met respectievelijk 6550 en 3100 gram. Dat betekent dat Gerard de wedstrijd heeft gewonnen. Ook waren er bijzondere vangsten waaronder een meerval van 74 cm. Wie anders dan Toon Mulder ving deze vis van een kleine 2500 gram.

De volgende wedstrijd wordt wederom gevist in de IJssel bij Terwolde en wel op zondag 13 mei.

De volledige uitslag van de wedstrijd is hieronder te vinden.

uitslag wedstrijd                stand per 29/4