Weinig vis tijdens de Paaswedstrijd van DHV Diepenveen

Maandag, 2 april 2018

Zo gauw de klok een uur vooruit gaat weet je dat ie er weer aan komt. De Paaswedstrijd.

Er hadden zich 12 vissers gemeld voor deze wedstrijd waarvan er 1 woensdag besloot om als toeschouwer/fotograaf/verslaggever aanwezig te zijn. Zodoende kwamen zaterdagochtend in alle vroegte 11 deelnemers samen bij de IJssel in Terwolde die de week ervoor met vrijwilligers weer helemaal was opgeruimd. . Aangezien de klok vorig weekend een uur vooruit ging, en het feit dat dat Pasen dit jaar wel erg vroeg viel, was het nog donker tijdens de loting.

Na de loting zocht iedereen zijn stek op en probeerde een visje te vangen. Dat het bij proberen bleef voor de meeste deelnemers werd geaccepteerd aangezien de weersomstandigheden de beste waren tot nu toe dit jaar. Een zonnetje en weinig wind maar vaak helaas funest voor de vis.

Lange tijd had Ben Klompmaker door het vangen van een grondel (50gr) de beste papieren totdat Jack Linde zag dat zijn top iets bewoog. Ineens was er een flinke aanbeet en Jack wist na een goeie dril een mooie winde te vangen van 1200 gram.

Nadien werd er niks meer gevangen en na het eindsignaal om 12 uur ging iedereen naar het clubgebouw om na te praten en te genieten van enkele consumpties en een bal gehakt welke waren aangeboden door de vereniging.

Aangezien er maar 2 vissers waren die wat gevangen hadden moest de rest van de prijzen, die bestonden uit eieren krentenbrood en rollade, verloot worden onder de overige deelnemers. Nadat deze verdeeld waren ging iedereen weer huiswaarts.

Alle foto's zijn terug te vinden op de fotopagina

De wedstrijdcommissie