12e wedstrijd om de DHV-cup

Maandag, 9 oktober 2017

Zondag 8 oktober was de IJssel bij Terwolde het water voor de afsluiting van de DHV-cup

Om kwart voor zeven melden zich 13 vissers voor de loting. Zes deelnemers waren er om uitlopende redenen niet bij. Vakantie, werken en rugklachten deden het deelnemersaantal terug lopen. Gerard Broekman was al officieel kampioen maar hij had nog één uitdaging. Als hij de laatste wedstrijd ook zou winnen was het voor de eerste keer in de historie van de vereniging dat de kampioen het maximaal aantal punten zou behalen na aftrek van de vier slechtste wedstrijden. Helaas voor hem lukte dat niet. Hij wist zelfs geen beet te krijgen. De vangsten waren zeer wisselend te noemen, maar dat is kenmerkend voor dit seizoen. Jack Linde won de wedstrijd met een gewicht van 9.900 gram.

Na de wedstrijd was er de prijsuitreiking van dit seizoen. Deze vond plaats in het clubgebouw van de Deventer scheidsrechtersvereniging. Iedereen kreeg een bal gehakt en een versnapering aangeboden door de wedstrijdcommissie. Na een voorwoord door de wedstrijdcommissie met enkele huishoudelijke mededelingen voor volgen seizoen werden alle deelnemers werden opgenoemd beginnend met diegene die als laatste is geëindigd. Zoals gewoonlijk viel iedereen in de prijzen. De top vijf kreeg naast de waardebon die voor tien procent gesponsord werd door www.hengelsportplace.nl een extra geldprijs. In totaal is er dit seizoen 423 kilo aan vis gevangen.

de wedstrijdcommissie

uitslag 8-10-2017   eindstand DHVcup 2017