7e wedstrijd om de DHV-cup

Maandag, 31 juli 2017

Zondag 30 juli was het de beurt aan de Munikkenhank om te kijken hoe de punten verdeeld zouden worden.

De loting was om kwart voor zeven, waar zich veertien deelnemers hadden gemeld voor de zevende wedstrijd van het seizoen. De berichten over de vangsten in de hank deden bij sommigen de hoop leven op oude tijden. Immers, vrijdag is er een kleine 50 kg aan brasem en winde gevangen door Gerard Broekman tijdens een oefensessie.

Helaas mocht dat deze zondag niet gebeuren. Alhoewel er in totaal een kleine 40 kg is gevangen. De beten waren in het begin zeer sporadisch. Willem van Vliet ving direct na aanvang weliswaar de eerste "platte" maar daarna werd het gelijk minder tot een uur of half tien toen Ton Mulder er 4 achter elkaar ving. Later begon men op de lage wei en de hoge wei ook vis te vangen waaronder houting. Van de 14 deelnemers hebben er 5 helaas geen vis gevangen.

De top 5:
                                       gew.    pnt.
1  Ton Mulder              16100     30
2  Rob Wieffering          2550     29
3  Jack Linde                 7600     28
4  Gerard Broekman      2350    27
5  Willem van Vliet         2700    26

De volledige uitslag en de stand is hieronder te vinden.

uitslag 30 juli         stand t/m 30 juli