Marinus en de Beauveser winnen hemelvaartskoppel

Vrijdag, 26 mei 2017

De wedstrijd stond gepland voor de Munnikenhank maar in verband met de slechte vangsten vroeg in het jaar was besloten om de hemelvaartskoppelwedstrijd te verplaatsen naar de IJssel bij Terwolde.

Onder een nog bewolkte hemel meldden zich 9 koppels voor deze wedstrijd, waarvan enkele jeugdleden en nieuwe gezichten die al wel de competitie meevissen maar voor het eerst bij deze wedstrijd waren. Deze lieten nog van zich horen in de wedstrijd. Na de loting begaven alle koppels zich naar de het gelote kribvak om te beginnen met opbouwen.

Bij het begin van de wedstrijd liet de vis zich nog wel zien maar tegen een uur of tien werd het gauw minder. Een paar kleine vissen en sporadisch over alle kribvakken een brasem. De zon kwam stevig door en de noordelijke wind was ook niet optimaal om een vis te vangen.

Tegen het einde van de wedstrijd leken de brasems honger te krijgen. Patrick de Beauveser die samen met Anne Marinus de wedstrijd viste pakte in het laatste uur nog een paar brasems wat later de overwinning bleek op te leveren.

De uitslag
1.Anne Marinus   -Patrick de Beauveser    5400 gram