Dorpenwedstrijd 2016 ondanks onweer een groot succes!!!!

Woensdag, 13 juli 2016

Dorpen jeugdviswedstrijd 2016 De 9e Dorpenjeugdviswedstrijd welke werd gehouden op zondag 3 juli kende vanwege een plotselinge regen- en onweersbui een onvoorzien snel einde.

In de vroege ochtend was de weersverwachting nog zo dat het allemaal met de buien- en onweersdreiging wel mee zou vallen. Maar niets bleek minder waar te zijn.

Rond de klok van 08.45 uur hadden de deelnemende kinderen van de 6 Overijsselse hengelsportverenigingen zich verzameld achter het Carmel College nabij de Drostenkampvijvers.

Na te zijn verwelkomd en de laatste instructies en plaatsnummers te hebben ontvangen, konden de deelnemers hun visplaats innemen en alles installeren om vervolgens vanaf 09.30 uur te beginnen met de viswedstrijd.

Al snel werden door sommige vissers enkele mooie vangsten binnengehaald en leek het zich aanzien dat het mooie ochtend zou worden.

Echter tijdens de rondgang met versnaperingen voor de deelnemers en koffie/thee voor de controleurs werd een snel naderende onweersbui waargenomen, welke om 10.30 uur los barste en de wedstrijdcommissie liet beslissen om een abrupt einde te maken aan de zo goed en leuk begonnen viswedstrijd.

Met hulp van de aanwezige controleurs en ouders konden alle deelnemers en hun visatributen snel en zonder ongelukken de waterkant verlaten.

Met de bereidwillige medewerking van het personeel van Taveerne Tivoli konden wij toch nog een uur eerder dan gepland de prijsuitreiking bij hun organiseren.

De kinderen werden voorzien van drinken en patat friet en na de standen van een vissen te hebben geordend en uitgezocht konden de winnaars van de 9e Dorpenjeugdviswedstrijd bekend gemaakt worden, welke de meeste centimeters vis, de grootste vis hadden gevangen en wie dorpenklassement dit jaar had binnengehaald.

Leeftijdsgroep 0 t/m 9 jaar

1.Jayden Breuker HSV Holten/Markelo            48 cm
2.Celine Dans HSV Raalte                               27 cm
3.Nakita Maasbommel HSV Holten/Markelo    14 cm

Leeftijdsgroep 10 t/m 13 jaar

1.Dylan Dams HSV Raalte                               145 cm
2.Tygo Pijnakker HSV Raalte                           120 cm
3.Lars Rijsdijk HSV Bathmen                             69 cm

Leeftijdsgroep 14 t/m 17 jaar

1.Clen Roelvink HSV Diepenveen                     233 cm
2.Tim Rijsdijk HSV Raalte                                  193 cm
3.Damian Lubberding HSV Diepenveen             54 cm

Grootste gevangen vis

Leeftijdsgroep 0 t/m 9 jaar

Jayden Breuker HSV Holten/Markelo        24 cm

Leeftijdsgroep 10 t/m 13 jaar

Rachelle van Gelder HSV Raalte               24 cm

Leeftijdsgroep 14 t/m 17 jaar

Clen Roelvink HSV Diepenveen                33 cm

Met dank aan alle deelnemers, controleurs, vrijwilligers die op welke wijze dan ook hebben geholpen en Sportvisserij Oost Nederland voor de bijgedragen subsidie.