Veel vis , maar niet in het net ..

Zaterdag, 20 mei 2023

Donderdag is de traditionele Hemelvaartskoppel gehouden aan de Hank . Er hadden zich 9 koppels aangemeld voor deze wedstrijd , waarvan er 1 moest afhaken wegens , ja het is er nog , Corona .

Door de inzet van de tractor met platte wagen was eenieder tijdig aan de waterkant voor de loting .
De vissers die de lage nummers lootten werden alvast gefeliciteerd , daar de laatste edities op deze nummers gewonnen werden .
Op de plek aangekomen was er het jaarlijkse schouwspel van paaiende brasems , overal waar je keek waren het honderden platten in alle maten die druk bezig waren , behalve met azen .
Het belrondje halverwege de wedstrijd gaf de bevestiging dat het uiterst moeizaam was om een visje te vangen .
Alleen op de stekken 4 en 5 was een enkele brasem gevangen . Op de overige stekken was er zelfs aanbeet geen te melden .
Na 6 uurtjes turen naar een hengeltop , dobbertje of de binnenkant van je oogleden was het tijd voor de weging .
De weegploeg was snel klaar , op 5 van de 8 nummers kon geen vis ter weging worden aangeboden , zo ook niet
op de steknummers 1 en 2 . De prijsuitreiking bracht duidelijkheid waar de vis dan wel was , op steknummer 4 waren het Gerard en
Rudi Broekman die met 16,5 kilo de eerste prijs wisten binnen te halen . Op plaats 2 waren het Patrick de Beauveser en Anne Marinus met
een gewicht van 9,2 kilo en op de 3e plaats Richard Rademaker en Chris Geertsema met 4,1 kilo .
Onder dankzegging en de  belofte dat er volgend jaar weer een Hemelvaartkoppel op het programma staat keerde eenieder huiswaarts .