Redelijke vangsten op de hoge nummers

Woensdag, 10 mei 2023

Zondag is de 2e wedstrijd gevist van de DHV cup , wedstrijdwater de IJssel bij Terwolde . Alle 12 deelnemers waren op tijd aanwezig voor de loting .

Het weer leek in eerste instantie slecht te worden maar in de loop van de week werden de berichten steeds beter en viel het op de wedstrijddag alleszins mee . In het voorjaar zijn de hogere nummers vaak het best ,zo ook bij deze wedstrijd . Een belrondje halverwege de wedstrijd leert dat op de lage nummers de vis niet of nauwelijks aanwezig is of zich laat verleiden tot een aanbeet . Op de hogere nummers worden mooie brasems gemeld .
Om 12 uur klinkt het eindsignaal en kan de weegploeg aan het werk .
De winnaar van de dag komt uit het instroomvak , met 7,6 kilo is het Rudi Broekman op steknummer 19 ,met op de plaatsen 2 en 3 Ton Mulder met 6,2 kilo en Henk Denekamp met 5,8 kilo . De winnaar in het uitstroomvak is Bas Wijnbergen  op steknummer 18 met een gewicht van 7,1 kilo en op de 2e plaats Willem van Vliet met 5,6 kilo en op plaats 3 Anne Marinus met 4,6 kilo .
De volgende wedstrijd is de Hemelvaartskoppel op donderdag 18 mei .

UITSLAG