Gait Preuter clubdag 2022

Woensdag, 7 september 2022

Ook in 2022 was de Gait Preuter clubdag een dag waar velen met plezier op terug zullen kijken. De avond voorafgaand aan de clubdag hadden de wedstrijdcommissieleden al de plaatsnummers uitgezet en de enveloppen van een plaatsnummer en consumptiemunten voorzien. De munten bedoeld om nadien in het clubhuis van de Deventer Scheidsrechters Vereniging & omstreken een gezamenlijke lunch te gebruiken, de prijswinnaars te huldigen en een groots opgezette verloting te gaan houden.

Van de 26 deelnemers die in de vroege ochtend zich, grotendeels bepakt en bezakt te voet of met de platte wagen en tractor volgeladen, zich lieten vervoeren door Anne Marinus naar de oever van de Munnikenhank, konden allen ruim voor de klok van 07.00 uur geslagen had allen hun plaatsingsbewijs uit het net vissen, om aansluitend hun gelote visplek te gaan inrichten.

Nadat in de vroege ochtend het zonnetje zorgde voor een aangename temperatuur, waren de visplekken snel in gereedheid gebracht en kon om klokslag 08.00 uur het startsignaal gegeven worden en waren de weergoden ons goed gezind tijdens de gehele dag, waar onder deze gunstige weersomstandigheden door de diverse deelnemers getracht werd om menig visje uit het water te hengelen.
Maar niet alles is vooraf al bepaald is het geluk en de kunde bij de één ruimer voorhanden dan bij de ander. Zo bleek dat na het eindsignaal ook dit jaar maar weer eens dat de visvangsten tijdens wedstrijden nogal eens verschillend kunnen uitvallen. Zo ook bij deze clubdag in 2022 waar de vangsten erg uiteenlopend te noemen waren.
Van de 26 deelnemers wisten 18 deelnemers hun vangsten aan te bieden aan de weegploegen en de andere 8 bleven helaas met lege handen het nakijken te hebben en een reeds opgedroogd net.

Winnaar van de Gait Preuter clubdag 2022 met 16,5 kilo , Bas Wijnbergen, met ondersteuning en support van zijn zoon Kai.
Tijdens de prijsuitreiking gaf Bas aan de clubtitel 2022 op te dragen aan zijn onlangs overleden oom Hans Severein.
Op plaats 2 was het Rudi Broekman met 11,5 kilo en de nummer 3 was Ton Mulder met 11,3 kilo .
Er werd in totaal door de deelnemers in totaal 88,100 kilogram op de weegschalen gelegd.

Na het ochtendgedeelte werd de in de middag overgegaan tot het meer ontspannende gedeelte van de clubdag in het prachtige clubhuis van de Deventer Scheidsrechters Vereniging aan de Keurkampstraat te Deventer.
Daar werd een ieder voorzien van een lunch ( broodjes ham, kaas, kroket ) en een keuze uit twee overheerlijke soepen gemaakt door Jack Linde en konden de consumptie munten verzilverd worden voor wat drankjes. Ook was er weer gezorgd voor een goed gevulde prijzentafels voor zowel de wedstrijd als voor de gehouden verloting.

De winnaars van de in ontvangst genomen prijzen van de wedstrijd en de verloting konden allen met een tevreden gevoel huiswaarts keren en samen de organisatie weer terug kijken op een geslaagde Gait Preuter clubdag 2022.

Tot slot dankt het bestuur Hengelsportplace.NL voor de opwaardering van de cadeaubonnen en de mooie hengels en overige goederen die zij beschikbaar hadden gesteld van de winnaars en de beschikbaar gestelde prijzen voor de verloting.
De vrijwillige barmedewerking door Erik Nieuwenhuysen van de DSVenO die geweldig geholpen had deze dag.
Alle leden en bestuursleden die op welke wijze dan ook hebben bijgedragen aan het welslagen van deze Gait Preuter Cludag 2022, dank daarvoor en tot 2023.

UITSLAG