Moeizame start seizoen 2024

Maandag, 1 april 2024

Zaterdag is de traditionele opening van het nieuwe seizoen gevist , de Paaswedstrijd . Door de hoge waterstand in de IJssel en dus ook in het wedstrijdwater ,de Jachthaven, was het onmogelijk om alle 20 deelnemers op het stuk bij het botenhuis te plaatsen . Daarop is besloten om 2 vakken van 10 te maken ,1 vak bij het botenhuis en het 2e vak achter de zuivering .

De vooruitzichten waren redelijk , er was de week voorafgaand aardig gevangen . Hoe anders kan het dan een paar dagen later zijn . Het bekende belrondje halverwege leert dat er bij het botenhuis her
en der een visje wordt gevangen terwijl achter de zuivering de vangsten ronduit slecht zijn . Een zelfbenoemde deskundige wist te vertellen dat dit met de windrichting te maken had ,
deze was de laatste dagen veranderd van zuidwest naar oost .
Helaas werd het in de loop van de wedstrijd niet beter en was de wedstrijdcommissie na afloop snel klaar met wegen.
De prijsuitreiking vond plaats in het clubgebouw van de DSV , dit onder het genot van een balletje en een paar consumpties .
De prijzentafel was als gebruikelijk gevuld met rollades , paasbroden en veel eieren .
De eerste plaats was voor Hans Brahim  , hij ving 2 brasems en wat klein spul met een gewicht van bijna 6 kilo , op plaats 2 was het Richard Rademaker die het andere vak won met 400 gram .
Op de  3e plaats  Bert Wolferink met 1,5 kilo en  op de plaatsen 4 Patrick de Beauveser  290 gram , op 5 Jos Hiethaar 1,3 kilo en op plek 6 Bas Wijnbergen met 100 gram .
De eerstvolgende wedstrijden zijn  de 1e van de senioren 55+ en de  DHV cup .