Veel vis bij seizoensafsluiting .

Maandag, 6 december 2021

Zondag is de laatste wedstrijd gevist van het seizoen 2021 , de Sinterklaaswedstrijd ,plaats van handeling de Jachthaven. Er hadden zich 12 deelnemers aangemeld voor deze wedstrijd . De omstandigheden waren prima , droog ,3 graden en weinig wind .

Over de verwachte vangsten , geen idee wat ons te wachten stond , vorig jaar is er 1 voorntje gevangen .Hoe anders kon het dit jaar lopen , een rondje langs de velden leert dat er op verschillende plekken al enkele grote brasems gevangen zijn en met het verstrijken van de tijd blijkt dat er al 2e netten nodig zijn . Na de weging en het opruimen toog eenieder naar het/ons clubhuis van de DSV waar onze voorzitter Ge Duchatteau de kachel en de koffie  al had aangezet . Na de koffie een borrel en een balletje was het tijd voor de prijsuitreiking,
de prijzen bestonden traditioneel uit een chocoladeletter en speculaas en voor de 3 eersten een bon van Hengelsportplace .
De winnaar was dit jaar Bas Wijnbergen met een gewicht van ruim 26 kilo , op de tweede plaats was het Willem van Vliet met 20 kilo en derde was Anne Marinus met bijna 20 kilo  . De totale vangst was ruim 140 kilo en bestond opmerkelijk genoeg volledig uit brasems .
De eerstvolgende wedstrijd is de seizoensopener , de Paaswedstrijd op 16 april  ,eveneens aan de Jachthaven .