Een kleine wereld en bijna geen vis.

Woensdag, 4 december 2019

Afgelopen zondag ia het wedstrijdseizoen van de DHV Diepenveen traditioneel afgesloten met de Sinterklaaswedstrijd . Plaats van handeling , de jachthaven noordzijde . Er hadden zich 9 vissers aangemeld die ook allemaal op tijd aanwezig waren. De vooruitzichten waren niet je van het , het was koud , -3 graden en mistig en bovendien werd er de laatste weken zeer weinig gevangen in de jachthaven . Na een inventarisatie halverwege de wedstrijd bleek dat er over het hele parcours 1 visje was gevangen , u kunt al raden door wie , natuurlijk Gerard Broekman , al verdenken wij hem er nog steeds van dat hij hem in de thermoskan had zitten . Gelukkig hadden we nog enige afleiding door de aanwezige ganzen en zwanen en aan enkele toeschouwers , waaronder Ernst Waanders die de barbezetting in ons clubhuis zou doen .

Vanaf de laatste nummers van het parcours werd bij hem de vraag neergelegd of hij even kon overleggen met de wedstrijdcommissie
om de wedstrijd een uur eerder te laten stoppen . In overleg met de overige deelnemers werd besloten om dit inderdaad te gaan doen .
Na het vervroegde eindsignaal bleek dat de weegploeg zijn spullen droog kon houden , de enige vangst van de dag bleek het voorntje
met een geschat gewicht van 175 gram .
  De prijsuitreiking vond zoals altijd plaats in het  clubgebouw van de DSV eo , waar de kachel was opgestookt en de koffie was gezet.
Na de koffie , enkele consumpties en een heerlijk balletje gehakt was het tijd om de prijzen te verdelen , beter gezegd verloten ..
De winnaar was zoals al eerder was genoemd Gerard Broekman , de overige bonnen van Hengelsportplace moesten worden verloot.
Alle deelnemers werden getrakteerd op een chocoladeletter en een speculaaspop en keerden ondanks de tegenvallende vangsten
tevreden huiswaarts .