Moeizame visserij op de Hank

Dinsdag, 20 augustus 2019

Zondag is de 8e wedstrijd gevist van de DHV cup , plaats van handeling, de Hank.Het aantal vissers was door ziekte , vakantie en werk gereduceerd tot 9 . Deze konden na loting plaatsnemen op keurig gemaaide stekken , deze stekken alsmede het pad van de dijk naar de Hank waren enkele dagen ervoor met groot materieel onder handen genomen door enkele bestuursleden. De weersvooruitzichten waren slecht , de buienradar voorspelde de hele ochtend regen.Dit bleek mee te vallen, bij het opbouwen was het droog , bij het beginsignaal begon het licht te regenen en alsof het zo moest zijn , bij het eindsignaal werd het weer droog .Met betrekking tot de vangsten kunnen we vrij kort zijn , deze waren matig te noemen , dit gezien de vorige wedstrijd en de vangsten bij het vrij vissen. De vissen meldden zich heel even en waren vrij snel weer vertrokken , het was dan ook de kunst om als de vis wel aasde zoveel mogelijk te vangen .De gevangen vis bestond uit de kenmerkende grote brasems , voorns en een prachtige grote giebel , een vissoort die zijn plek op de Hank gevonden heeft. De winnaar van de dag was Gerard Broekman die zijn kopplaats volledig waarmaakte met bijna 25 kilo , de nummer 2 en 3 in het b-vak waren resp. Jack Linde en Frans van de Goorbergh met ruim 10 kilo . Het a-vak werd gewonnen door Marc Roelvink met 14 kilo , de nummers 2 en 3 in dit vak waren Ton Mulder met 8,5 kilo en Rob Wieffering met 7 kilo. De volgende wedstrijd is de Gait Preuter Clubdag welke zal worden gehouden op zondag 1 september in de Hank. Opgave voor de clubdag is nog steeds mogelijk . Denkt u eraan om mee te doen , maar ziet u op tegen het stuk lopen , er is een tractor met platte wagen geregeld om u met uw visspullen naar de waterkant te brengen.

UITSLAG                            STAND