10e wedstrijd om de DHV-cup

Dinsdag, 11 september 2018

Zondag 9 september werd aan de jachthaven in Deventer de 10e wedstrijd van het seizoen gevist.

Met 15 deelnemers en prima weersomstandigheden werd er tegen 7 uur geloot voor de wedstrijd. Gerard Broekman zou, als hij deze wedstrijd wist te winnen, al 2 wedstrijden voor het einde van de competitie al niet meer in te halen zijn voor zijn achtervolgers. Hij had immers al 7 wedstrijden gewonnen.

Gerard Broekman, Jack Linde, Ton Mulder en Willem van Vliet, de 4 achtervolgers op de ranglijst, zaten allemaal bij elkaar in het vak met alleen Ernst Waanders tussen hen in. Van de bovensten in het klassement viste Anne Marinus met 4450 gram een 2 in het andere vak welke werd gewonnen door Henk Denekamp die met de vaste stok 50 gram meer bij elkaar viste. Dat maakt het einde van de competitie alleen maar spannend zo zal straks blijken. De brasems leken zich trouwens in dat deel van de jachthaven ook prima thuis te voelen.

In het andere vak waar het kampioenschap kon worden beslist ving Willem van Vliet 4550 gram bij elkaar, Ton Mulder kwam tot 11 kilo precies en Jack linde wist 15100 gram in het net te krijgen.

Gerard Broekman wist maar liefst 29 kilo en 100 gram te vangen waarmee hij de wedstrijd won en nog maar eens liet zien waarom hij de terechte kampioen is. Ook het gewichtsklassement laat het duidelijk zien. Met nog 2 wedstrijden voor de boeg staat Gerard Broekman op dik 137 kilo aan vis terwijl het totaal aantal kilo’s van iedereen op 430 kilo zit.

Dat Gerard al kampioen is neemt niet weg dat het voor de rest van de deelnemers nog heel spannnend wordt. Met 5 deelnemers binnen de 3 punten kan er nog veel veranderen. De nummer 6 kan nog 2e worden.

De top 5
    Naam                    gewicht   pnt