Viswater

Het Viswater van de Diepenveense Hengelaars Vereniging
De Diepenveense Hengelaars Vereniging heeft drie eigen wateren. Dit zijn de:

Om te vissen in bovenstaande wateren heeft u een vergunning nodig van de Diepenveense Hengelaars Vereniging. (Deze kunt u via deze site aanvragen) Als u in het bezit bent van deze vergunning is het eveneens toegestaan te vissen in het water van de Federatie Oost Nederland, die genoemd zijn in uw vergunning.

Waar vindt u ons viswater?

Als u van de richting Deventer komt, volgt u de ijsseldijk richting Olst, een paar kilometer buiten de bebouwde kom van Deventer ziet u een Dijkstoel, net achter dit gebouwtje gaat u de secundaire weg op, hier parkeert u de auto aan de linkerkant in de berm (aan de dijkkant mag niet geparkeerd worden). U ziet hier ook het hectometer paaltje 5,2 staan.
U steekt de weg over en gaat door het hek boven aan de dijk (hek sluiten!). Hier ziet u de Kruissinkskolk al.
Dan volgt u het pad naar beneden tot bij het klaphekje, dan doorlopen naar het volgende hekje, hier houd u de afrastering en de meidoornhaag aan uw rechterhand, ± 1,5 meter vanaf deze haag loopt het denkbeeldig pad, deze dient u altijd te volgen, dit is namelijk de enigste juiste manier om aan het water te komen.

Veel visplezier gewenst.

Dijkstoel

Hectometerpaal

Overzicht viswater
Hieronder treft u een luchtfoto aan waar u de wateren van de Diepenveense Hengelaars Vereniging duidelijk op kunt terug vinden.