Lastige visserij bij najaarskoppel.

Maandag, 6 november 2023

Zondag is er weer de najaarskoppel gevist , plaats van handeling de IJssel bij Terwolde . Er hadden zich 7 koppels aangemeld , die de week voor de wedstrijd de waterstanden en de weersverwachtingen nauwlettend in de gaten hebben gehouden . Op vrijdag werd op basis van de diverse sites door de wedstrijdcommissie de beslissing genomen dat er gevist kon worden .

Het waterpeil was hoog , maar er kon prima gevist worden en ook met het weer viel het , behalve het buitje in het laatste uur , wel mee.
De vis had er geen zin in vandaag , weinig aanbeet ,af en toe een mooie voorn en een enkele platte . Waar er normaal alle winnaars van de hogere nummers kwamen , was het dit jaar een ander verhaal , ook daar was het lastig om een visje te vangen .
Om 14 uur klinkt het eindsignaal en kan de weegploeg op pad . De prijsuitreiking was bij de auto's waar de vissers verrast werden door
onze voorzitter die met een pan heerlijke gehaktballen eenieder stond op te wachten . Met daarbij een borrel en een drankje kon de uitslag bekend worden gemaakt . Op plaats 1 , het koppel Rudi Broekman en Gerard Broekman  op krib 20-21 met 11 kilo , op plek 2 op krib 6-7 met 8 kilo het koppel Willem van Vliet en Jack Linde en op de 3e plaats Chris Geertsema en Richard Rademaker op krib 14-15 met 5,5 kilo.
Uit de reacties na afloop was duidelijk dat deze koppelwedstrijd ook volgend jaar weer op de kalender zal staan met hopelijk
nog wat meer deelnemers .
De afsluiter van dit seizoen is de Sinterklaaswedstrijd op 3 december welke zal worden gevist in de Jachthaven , nadere info volgt op de site en op facebook .