Brahim en Braamkolk winnen Hemelvaartskoppel

Woensdag, 16 mei 2018

Donderdag 10 mei kwamen zeven koppels bij elkaar in het weiland voor de loting. Na een nacht met veel regen en nattigheid tijdens het opbouwen begon om 8 uur de wedstrijd.

Door de wedstrijdcommissie was besloten om te vissen vanaf krib 10/11. Direct na het beginsignaal werd er aardig vis gevangen. Voorn, brasem en winde lieten zich goed zien. Rond een uur of half elf werd het weer een stuk beter. op 10/11 visten Hans Brahim en fouad Sadaan. De vangsten waren daar niet echt goed te noemen, Verderop het wedstrijdtraject werd er meer gevangen. Daar zaten onder andere Gerard Broekman met zijn dochter Annouk. zij wisten al wat meer vissen in het leefnet te krijgen. Enkel kribben verder zaten Frans Harmelink en Ton M. (104 )uit O. die onherkenbaar in beeld wilde komen in verband met de nieuwe privacywet.Hij wilde niet vertellen hoeveel vis hij op dat moment had en scheldde de aanwezige journalist(kuch) uit voor leugenaar. Ondanks het feit dat hij niet mee wilde werken kunnen wij u uit betrouwbare bron(NOS) vertellen dat hij op dat moment al enkele brasems had gevangen. Ook zijn vismaat Frans Harmelink ving aardig vis.
Achter in het veld zaten Tonny Brahim en Dick Braamkolk die deze wedstrijd al jaren samen vissen. Rond de klok van 12 uur hadden zij ongeveer 12 brasems te pakken.
Het totaal aan vangsten door alle deelnemers bedroeg 58.250 gram.

Naam                                                                    Gewicht

1 Tonny Brahim             Dick Braamkolk              19000gr