Gerard Broekman wint ook de Sinterklaaswedstrijd

Maandag, 4 december 2017

Het was zondag 3 december dat 11 deelnemers zich verzamelden aan de Jachthaven voor de jaarlijkse Sinterklaaswedstrijd. Met een temperatuur van 2 graden vergezeld van een koud windje werd het niet gemakkelijk.

De wedstrijd begon om 9 uur met het fluitsignaal van de wedstrijdcommissie. Gerard Broekman wist gelijk 2 vissen te vangen en begon dus met een voorsprong. Naarmate de wedstrijd vorderde en niemand meer beet kreeg werden de deelnemers voor hun inzet beloond met een fles Jägermeister welke ter beschikking was gesteld door Hans Brahim. Na 11 uur hielden enkele vissers het al voor gezien. Zij gingen alvast naar het clubhuis waar de verwarming aan stond.

Ondertussen aan de waterkant besloot de wedstrijdcommissie om de wedstrijd eerder te stoppen. En zo ging iedereen op Fouad Sadaan na, die nog moest werken, naar het clubhuis van de Deventer scheidsrechtersvereniging waar de warme koffie klaarstond. Ook een broodje bal stond op het menu.

Met iedereen aan 1 tafel kwamen de verhalen tevoorschijn totdat de voorzitter het woord nam voor de prijsuitreiking. Voor de prijsuitreiking kreeg iedereen 1 lotnummer. Als snel bleek duidelijk waarom. Op de winnaar Gerard Broekman na bleek er niemand vis te hebben gevangen, de rest van de prijzen werden dus verloot. Sinterklaas bleek het dit jaar te druk te hebben voor een bezoek maar had de nacht voor de wedstrijd wel een bezoekje gebracht aan het clubhuis. Voor alle deelnemers lag daar een chocoladeletter en een zwarte piet van speculaas klaar. Het wedstrijdseizoen van 2017 van de Diepenveense hengelsport vereniging is hiermee tot een eind gekomen. Volgend jaar is de aftrap de Paaswedstrijd. Wij hopen daar iedereen weer te zien.

De wedstrijdcommissie