Gait Preuter clubdag eindigt in een gelijkspel

Woensdag, 6 september 2017

Zondag 3 september was het dan zover. De jaarlijkse Gait Preuter Clubdag stond op het programma. Met de steeds betere vangsten op de hank was er dan ook geen twijfel over de locatie. En waarom zouden we ook?

Dit jaar hadden zich 20 deelnemers zich opgegeven voor deze dag waaronder Anouk Broekman, Henk(ik vis hier niet meer al geef je me 100 euro)van Amersvoort en Willem (ik zou die 100 euro wel pakken)van de Beld. Ook Jan Bos kwam na de wedstrijd naar het clubhuis ondanks zijn fysieke gesteldheid en het verlies van zijn zoon vorige week. De laatste drie zijn al een tijdje gestopt met wedstrijdvissen. En ook Yannick de Moor ondanks zijn handicap de voor hem lange wandeling door het weiland geen belemmering zag om ook een mooie dag te hebben.

Waarom zo’n lange inleiding? Het antwoord is simpel. Met 20 deelnemers in totaal 80 uur vissen is er geen visje gevangen. Het gonsde onder de wedstrijd wel het gerucht dat Gé Duchatteau een brasem had gevangen. Ook zou er een voorn gevangen zijn iemand maar dat verhaal werd door dezelfde persoon verteld dus dat werd met een flinke korrel zout genomen. Wel is het zo dat we prachtig weer hebben gehad. Wat dat betreft hebben we trouwens een leuke sfeerimpressie gemaakt op de fotopagina, welke later deze week online komt. Met dank aan Marc Roelvink die ondanks het vele beet toch nog tijd zagen om soms een prachtig kiekje te maken.

Tijd dus om een sprongetje te maken naar het clubhuis van de D.S.V & o. voor de lunch. Deze was als vanouds prima verzorgd. De soep, dit keer bereidt door Miranda Jansen, bestond uit twee soorten, Een goed gevulde groentesoep die fantastisch was en een tomatensoep, die ik helaas niet geproeft heb. Waarvoor dank aan Miranda. Ook waren er broodjes ham, kaas en kroket. Na de lunch was het tijd voor de verkoop van de lootjes en de prijsuitreiking, welke ook een verloting werd.

Gé Duchatteau had in zijn eentje gezorgd voor een prachtige prijzentafel. Daarvoor werd hij op gepaste wijze bedankt door Jack Linde. Wel zijn de hoogste prijzen van de prijzentafel gehaald omdat niemand had gewonnen. Deze prijzen gaan in de pot voor volgend jaar. De namen van alle deelnemers gingen in de emmer en Anouk Broekman werd verzocht om de loting te voltrekken. Iedereen mocht dus iets uitzoeken van de prijzentafel. De prijzen bestonden onder andere uit waardebonnen van www.hengelsportplace.nl  en rollades.

Tot slot was er de verloting. Ook deze tafel was dus verzorgd door Gé Duchatteau. Deze bevatte ook waardebonnen en rollades alsmede enkele flessen drank. Prima geschikt om volgens Anouk Broekman een verhuisfeestje mee te vieren. Ook stond er een Shimano heavy feederhengel op tafel. Deze werd gewonnen door Patrick de Beauveser. En zo kwam aan de toch prachtige een einde. Alle deelnemers gefeliciteerd met hun gedeelde eerste plaats.

De wedstrijdcommissie.