Visstekken creëren langs de Munikkenhank.

Vrijdag, 28 juli 2017

Het was maandag 24 juli een mooie zonnige ochtend toen een viertal bestuursleden in de Munikkenhank met het boot het water op zijn gegaan.

Varend langs een groot deel van de oevers waarlangs veelal door leden (wedstrijdvissers ) pogingen worden ondernomen om vissen te vangen. Hetgeen voor aan aantal jaren op grote schaal werd uitgevoerd. Hebben zij op ruim 20 plaatsen een meter of 15 uit de kant en op een afstand van 20 meter van elkaar, overtollig wier en plantengroei verwijderd uit de Munikkenkolk.

Gelukkig viel de plantengroei enorm mee ten opzichte van 2 jaar geleden toen het fonteinkruid welig tierde in de Munikkenhank en het vissen bijna geheel onmogelijk was.

Nu er dus weer links van de boten en rechts langs de lage en hoge weide weer visstekken zijn gerealiseerd hopen wij dat er ook weer meer leden de weg naar de Munikkenhank weten te maken en om een hengeltje uit te gooien en zodoende de vissen weer weten te lokken naar de gecreëerde visstekken.

Een dag later op 26 juli is er heeft er een visbemonstering plaats gevonden aan de Munnikenhank. De resultaten van zullen wij publiceren zo gauw ze bekend zijn.

Mocht u in de toekomst ook eens in de gelegenheid zijn om te helpen bij dergelijke werkzaamheden?
Schroom dan niet om één van de bestuursleden te benaderen en kom ook gezellig een dagje helpen.

Dank aan Anne Marinus, Christian Duchatteau, Jack Linde en Gé Duchatteau

Er zijn meerdere foto's gemaakt welke ook op de fotopagina te vinden zijn