Grote brasems in de hank tijdens de 5e competitiewedstrijd

Zondag, 2 juli 2017

Zondagochtend 2 juli hadden zich 17 vissers verzameld voor de 5e wedstrijd om de DHV-cup.

De laatste weken sijpelden de berichten door dat er weer vis werd gevangen in de Munnikenhank. Grote brasems, windes en karpers werden er gevangen door diverse vissers. Iedereen was dus hoopvol gestemd voor de wedstrijd. De weersberichten waren rond 05:00 nog dat het droog zou blijven maar dat werd wel anders tegen 08:45. Het windje uit het zuidwesten was prima maar deze begon onder de wedstrijd naar het noorden te draaien.

Na het beginsignaal kreeg Hans Brahim gelijk 3x beet maar aan het eind van de wedstrijd moest hij het doen met 10 gram. Toen werd het tijd voor de grote brasems. Gerard Broekman ving de eerste van 3 kilo na één mooie verspeeld te hebben. Frans Harmelink ving 2 brasems in het begin maar daarna was het afgelopen met het azen, op het baarsje van Marc Roelvink na. Tot een uur of 11 was er weinig meer te melden en begon het iets op te warmen. Of dat ook het signaal voor de brasems was om te gaan eten is onbekend maar toch werden er het laatste uur nog 4 mooie vissen gevangen door onder andere Dirk Brand en Willem van Vliet.

Doordat er weer wedstrijden aan de Munnikenhank zijn is de hoop dat de vis de oostelijke zijde weer als foerageerplekken zal zien waardoor de vangsten zullen toenemen. Voor de recreatieve visser als tip. De vissen werden gevangen links bij de zogenaamde bootjes en midden op de lage wal op een afstand van zo'n 30 á 40 meter.

De top 5:

1 Gerard Broekman  9200    30