Rob Wieffering wint de eerste wedstrijd in de DHV-cup

Maandag, 24 april 2017

Zondag 23 april was de aftrap in de strijd om de DHV-cup. De wedstrijdcommissie had besloten om de competitiewedstrijden naar zondag te verplaatsen zodat meer leden in staat werden gesteld om ook deel te nemen. Dat hebben we geweten. Maar liefst 19 vissers hadden zich aangemeld voor de competitie waaronder oude bekenden en enkele nieuwe gezichten. Een flinke verbetering ten opzichte van vorig jaar dus.

Na een koude nacht en de loting begaf iedereen zich naar de gelote stek om alles in gereedheid te brengen voor het beginsignaal. Ondanks dat de weerberichten voor de tijd aangaven dat het droog zou blijven begon het tegen negen uur te regenen. Met af en toe een flets zonnetje wat direct een beetje warmte gaf was het nog niet zo slecht.

De vangsten waren niet om over naar huis te schrijven. Met een totaal van iets meer dan 20 kilo is er amper meer gevangen dan tijdens de Paaswedstrijd.
Rob Wieffering was winnaar met een gewicht van 5250 gram waaronder een mooie barbeel.

De eerste 5 waren:

Gewicht Punten
1 Rob Wieffering         5250        30
2 Gerard Broekman    3200        29
3 Jack Linde               3100         28
4 Anne Marinus          1300         27
5 Willem van Vliet       2100        26

De volledige uitslag is hieronder te downloaden net als de eerste stand in de ranglijst.

Uitslag 23-4-17

Competitiestand