Verslag van de JALV 2017

Donderdag, 9 maart 2017

Dinsdag 7 maart was het clubgebouw van de D.S.V. e.o. het decor voor de 66e JALV.

Voorzitter Gé Duchatteau leidde de vergadering in met een samenvatting wat er zich het afgelopen jaar heeft voorgedaan met betrekking tot het bestuursbeleid, wat de doelstellingen zijn voor het komende verenigingsjaar. Ook werd er een moment stil gestaan voor de leden die ons het afgelopen jaar ontvallen zijn.

Na de notulen, gebruikelijke mededelingen over de wedstrijden dit jaar die voornamelijk op de zondag gevist zullen worden en het financieel beleid was het woord aan de kascommissie die bij monde van Cor van Essen decharge verleende aan de a.i. penningmeester.

Het bestuur verwelkomde twee nieuwe bestuursleden, te weten, de heer Christian Duchatteau als vervanger voor de heer Mario Julius (technische zaken) die na 13 jaar wegens tijdgebrek afscheid nam en de heer Patrick de Beauveser die als algemeen bestuurslid toetreedt . De voorzitter bedankte Mario Julius voor zijn toewijding met een bos bloemen en een bijpassend cadeau.

Daarna werd onverwachts Jack Linde in het zonnetje gezet en tot Lid van Verdienste benoemd. Al meer dan 25 zeer actief in de vereniging in diverse commissies en functies binnen het bestuur. Ook voor hem was er een bos bloemen en een bijpassend cadeau.

Na de gebruikelijke benoemingen van de diverse commissies en de rondvraag werd de vergadering gesloten. Zoals de laatste jaren gebruikelijk is was er ook dit jaar een lezing. Jan van den Bovenkamp van Evezet gaf een leerzame lezing over de wintervisserij in de havens.