De oprichting van de Diepenveense Hengelaarsvereniging

De Diepenveense Hengelaarsvereniging bestaat alweer een lange tijd. Hier onder leest u hoe de vereniging tot oprichting is gekomen.

Toen Gait Preuter zijn eerste bamboe hengel van een schoenmaker uit Diepenveen had gekregen, werd vrij kort erna overleg gevoerd met zijn vismaten over een op te richten hengelsport vereniging.

Na een aantal van deze gesprekken met de toenmalige directeur van het postkantoor de heer Brinkers, en met de heren Zoetbrood uit de Tjoenerstraat en Roelof Wagenvoorde, werd de koe bij de horens gevat en werd de Diepenveense Hengelaars Vereniging opgericht, dat was in het jaar 1955

De heer Preuter was toen penningmeester de heer Wagenvoorde secretaris en de heer Brinkers voorzitter.
Het dagelijksbestuur ging eenmaal per jaar naar Amsterdam om te vergaderen dat was in Krasnapolski.
De vereniging kreeg op 15-06-1956 zijn Koninklijke goedkeuring.